Sijainti

As Oy Helsingin Hakaniemenranta 16

Hakaniemenranta 16, 00530 Helsinki

TIEDOTE AJANKOHTAISISTA HANKKEISTA OSAKKEENOMISTAJILLE JA ASUKKAILLE

Hallitus on teettänyt kevään ja kesän 2015 aikana kolme perusteellista kuntotutkimusta, joista tässä lyhyt selvitys.

1. Vesijohtojen ja viemäreiden kuntotutkimus, Raksystems Oy

Kuntotutkimuksen mukaan talon putket ovat ikäänsä nähden varsin hyvässä kunnossa, joten akuuttia korjaustarvetta ei ole. Putkistoille annettiin vielä 10 vuotta elinikää.

Hallitus alkaa lähitulevaisuudessa valmistella pohjaviemärin ja valurautaisten pystyviemäreiden sukitusta, joka esitetään suoritettavaksi ennakoivasti viiden vuoden sisällä. Vesijohtosanee­rauksen suunnittelun aloittamista hallitus tulee näillä näkymin esittämään samoin viiden vuoden sisällä.

2. Vesikaton ja parvekkeiden kuntotutkimus, Suomen Talokeskus Oy

Kuntotutkimuksen mukaan talon vesikatto on hyvässä kunnossa. Parvekkeiden osalta havaittiin alkavia vaurioita ja suositeltuna toimenpiteenä esitettiin tehtäväksi huoltomaalaus, parvekekaiteiden kunnostus ja parvekelattioiden vesieristys 1-3 vuoden sisällä. Kuntotutkija suosittaa lisäksi kaikkien parvekkeiden lasitusta, koska lasit suojaavat betonirakenteita kosteudelta.

Hallitus alkaa valmistella parvekkeiden kunnostusta ja selvittää parvekelasitusten hankkimista osakkaiden yhteistilauksena.

3. Kylpyhuoneiden kuntoarvio, Suomen Vuototekniikka Oy

Edelleen hyviä uutisia: Kuntoarvion mukaan kylpyhuoneet ovat pääosin hyvässä kunnossa. Yksittäisissä kylpyhuoneissa havaittiin pieniä korjaustarpeita. Jokainen osakas saa tämän tie­dotteen mukana oman kylpyhuoneensa tarkastuskortin.

Hallitus teettää kuntoarvioitsijan suositusten mukaisia huoltokorjaustoimenpiteitä (mm. sili­konisaumojen uusiminen) syksyn aikana.

4. Muuta vireillä olevaa syksyn aikana

- Hallitus selvittää Bauer-vedenkäsittelylaitteen tarpeellisuutta

- Pihan kunnostus on tarkoitus aloittaa keväällä hyväksytyn budjetin mukaisesti syksyn aikana ja jatkaa ensi keväänä.

Hyvää syksyn jatkoa!

As. Oy Helsingin Hakaniemenranta 16